7°C 
اوقات شرعی
 
       
      •  
        منبع خبر : روابط عمومی منطقه3شهرداری مشهد
        تعداد بازدید: 242
        کد: 159738
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
        شهردار منطقه3 مشهد عنوان کرد؛

        پاسخگویی به بیش از 1801 درخواست حوزه شهرسازی و معماری منطقه3

        در شش ماهه نخست سال 97 حوزه شهرسازی منطقه3 به بیش از 1801 مورد از مراجعات شهروندان پاسخگویی نموده است.
        پاسخگویی به بیش از 1801 درخواست حوزه شهرسازی و معماری منطقه3

         طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد حوزه شهرسازی و معماری در منطقه3 با توجه به نتایج حاصله در مجموع عملکرد مثبتی را در پی داشته است.
        به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه3مشهد، مجتبی زمانیان با اعلام این خبر گفت: یکی از حوزه های پرکار شهرداری که ارتباط مستقیمی با شهروندان دارد، حوزه شهرسازی و معماری است که غالباً شهروندان برای رفع و رجوع مسائل ساخت وساز شهری خود نیازمند آن هستند و شهرداری نیز توجه و تمرکز وافری به این حوزه ها دارد.
        شهردار منطقه 3 مشهد، با اعلام اینکه در بازه زمانی بهار و تابستان 97 بیش از 497 گواهی پایانکار و مفاصا حساب صادر شده است، گفت: شهروندان قبل از درخواست صدور پایان کار باید به موارد ذکر شده در پروانه ساختمانی توجه داشته باشند، زیرا بازدید از ملک توسط ناظران عمران شهرسازی برای اطمینان از اجرای دقیق مفاد پروانه و نقشه‌های ابلاغی به خصوص در موضوعات کاربری، مساحت و ارتفاع طبقات انجام خواهد شد.
        وی ﻣﺪت زﻣﺎن مطلوب اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﮔﺮوه ﭘﺎﯾﺎﻧﮑﺎر ﺑﺎ ﻋﺪم ﺧﻼف و ﻣﻔﺎﺻﺎﺣﺴﺎب را بین 35 تا 140 روز عنوان کرد و گفت: بسیاری از درخواست های شهروندان در حوزه پایانکار به دلیل تخطی از پروانه اولیه نیازمند بازبینی مجدد و بعضاً تشکیل پرونده و ارسال به کمیسیون ماده 100 است و به همین دلیل بازه زمانی انجام آن به بیش از 4 ماه ختم می شود.
        زمانیان تعداد گواهی انتقال ملک، آپارتمان و پایانکار تفکیکی آپارتمان را در منطقه 3 بالغ بر 745 مورد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: پایان کار ساختمان‌ها زمانی توسط شهرداری صادر می‌شود که تمام قوانین شهری و شهرسازی قید شده در پروانه ساختمانی رعایت شده باشد. از این رو موارد مرتبط با انتقال املاک نیز تابع همین مقررات است و مالکان نبایستی تغییرات ورای پروانه صادر شده اولیه در آنها ایجاد کرده باشند که در غیر این صورت باید مراحل قانونی آن طی شود.
        شهردار منطقه 3 سایر موارد درخواستی شهروندان شامل دیوارکشی، حفاری، درخواست های مرتبط با ادارات ثبت، آستان قدس و مشاورین طرح تفصیلی و... مجموعاً 190 مورد عنوان کرد و اظهار کرد: یکی از بخش های دیگری که حوزه شهرسازی و معماری شهرداری با آن درگیر است پاسخگویی به درخواست هایی است که غالباً نیازمند استعلام و پیگیری سایر ادارات و نهادهاست و این موارد نیز در زمان پاسخگویی به شهروندان اثرگذار است.
        وی سهم شهرداری در تاخیر در پاسخگویی را 37 درصد عنوان کرد و گفت: اگر سهم 10 درصدی شهروندان در ایجاد تعلل در پاسخگویی را کنار بگذاریم سهم شهرداری و دفاتر پیشخوان مجموعاً بالغ بر 90 درصد است که تلاش می کنیم تا این روند تاخیر را که بر طبق نظرسنجی ها و بررسی های کارشناسانه به عمل آمده به حداقل برسانیم که در این بین باید در خصوص کاهش سهم 53 درصدی دفاتر نیز برنامه ریزی هایی انجام شود.
        زمانیان در پایان با اعلام اینکه در بازخوردسنجی های انجام شده در سه حوزه پایانکار و صدور مفاصا حساب، گروه گواهی انتقال و پایانکار تفکیکی آپارتمان و پروانه ها به صورت میانگین 60 درصد از شهروندان از خدمات شهرداری و دفاتر پیشخوان رصایت دارند گفت: با توجه به اینکه حوزه شهرسازی و معماری پیشتاز پاسخگویی مستقیم به شهروندان است طبعاً نارضایتی هایی از آن نیز وجود خواهد داشت که کوشش ما در مدیریت شهری کاستن از این تنازعات و پاسخگویی سریع تر و همگون تر به شهروندان است و اساساً نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد در شهرداری مشهد برای پرداختن به این موضوع راه اندازی شده که امیدواریم در کوتاه مدت اثرات مثبت آن بیش از گذشته در دریچه دید شهروندان رویت شود.

        تعداد بازدید: 242
        ارزیابی
        امتیاز کسب شده در ارزیابی:
        ارزیابی این مورد:
        1 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر