14°C تمام ابری
اوقات شرعی
  • یکشنبه،02 اردیبهشت 1397
  • ورود
 
       
      •  
        منبع خبر : روابط عمومی منطقه3شهرداری مشهد
        تعداد بازدید: 328
        کد: 149282
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۷/۰۱/۱۵

        تحقق تحرک اقتصادی و بهره وری مالی شهر، با استقرار نظام پاسخگویی و پایش عملکرد

        طرح پایلوت پروژه نظام پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری مشهد پس از برگزاری یک دوره آزمایشی در منطقه 9 با حضور شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در منطقه 3 نیز اجرایی شد.
        تحقق تحرک اقتصادی و بهره وری مالی شهر، با استقرار نظام پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری مشهد

         به گزارش روابط عمومی منطقه 3 شهرداری مشهد، در این نشست که با رویکرد توضیح و تشریح نحوه ی اجرای این طرح در منطقه 3 شهرداری برگزار گردید، آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه شهرداری در نوروز97 درباره عملکرد 6 ماهه شهرداری و شورای اسلامی جدید شهر مشهد گفت: خوشبختانه در 6 ماهه اخیر با تلاش ها و روحیه تعامل مناسب بین کارکنان اقدامات درخور تقدیری در شهر روی داده است که علاوه بر رضایتمندی شهروندان موجبات بهبود فرآیندهای پاسخگویی را نیز در پی داشته است.
        وی با اشاره به اصلاح ساختارهای داخلی شهرداری به منظور بهبود عملکرد و چابک سازی فرآینده ها افزود: پس از 12 سال چارت شهرداری مشهد بازنگری شد تا از موازی کاری ها و ناهمسانی پاسخگویی در برخی از بخش های شهرداری کاسته شود.
        معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار مشهد همچنین با اعلام اینکه هم اکنون با کثرت بیش از حد سامانه های پاسخگویی و اقدامات اجرایی در شهرداری تنوع در عملکرد بسیار زیاد است تصریح کرد: یکپارچه سازی همه سامانه های اجرایی و پاسخگویی در شهرداری در قالب یک اپلیکیشن واحد یک ضرورت است چرا که از پاسخگویی سلیقه ای که بعضاً در یک موضوع واحد از منطقه ای به منطقه دیگر متمایز است خواهد کاست.
        آل شیخ وضعیت آمارهای ارائه شده در شهر را مغشوش دانست و گفت: غالباً در پایان نوروز در شهر مشهد به دلیل زائرپذیری یکی از مهمتریم مسائل آمارهای ورود و خروج گردشگران است آمارهای متنوع و متناقضی ارائه می شود به طوری که همواره بین آمارهای گردشگران با آورده های اقتصادی مورد انتظار از این حضور زائران تناسبی وجود ندارد و از این رو باید آمارها متمرکز و همسان سازی و شیوه هایی نو برای دست یابی به این آمارها مهیا شود.
        وی استقرار نظام پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری یکی از شیوه های راهگشا برای حل بسیاری از تعارضات درونی شهرداری دانست و خاطرنشان ساخت: کوتاه شدن زمان پاسخگویی به شهروندان علاوه بر تسهیل فضای کسب وکار به تحرک اقتصادی و بهره وری مالی بیشتر در شهر منجر خواهد شد که این مهم برای مدیریت مناسب تر شهر ضروری است.
        معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اشاره به نتایج حاصل از اجرای آزمایشی این نظام در منطقه 9 گفت: انجام سه ماهه این پروژه در منطقه 9 اثرات مطلوبی بر رضایتمندی شهروندان داشته است و اصلاح ارتباط گیری بین شهروندان، پیشخوان ها و شهرداری از نتایج این روند بوده است.
        شهریار آل شیخ در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی کارکنان شهرداری مشهد پس از استقرار دائمی این نظام در همه ی بخش های شهرداری به زودی شاهد تحولی عظیم در شیوه های نظام مند پاسخگویی به شهروندان باشیم.
        پیش از آل شیخ نیزهدی پیروی، مدیردفترنوسازی و تحول سازمانی در سخنانی به نحوه ی عمل این نظام در مناطق پرداخت و گفت: سرعت،دقت و شفافیت در پاسخگویی و ارائه خدمات از اهداف اصلی نظام پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری مشهد است.
        وی افزود: اولین مجموعه برگزیده شده در شهرداری به دلیل کثرت مخاطب عام شهرسازی بوده است و از این رو با استقرار این نظام در پی پایش آنی فرآیند پاسخگویی در شهرسازی هستیم تا علاوه بر افزایش دقت عمل کارکنان شهرداری، شهروند نیز با اطلاع رسانی و نظرسنجی های مدوام که با همکاری حوزه ی روابط عمومی شهرداری انجام می پذیرد، در جریان اقدامات و نیز کم و کیف رضایتمندی شهروندان قرار گیریم.
        وی ارتباط دوطرفه بین شهرداری و شهروندان را یک اصل در این نظام توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد تا با کاستن از زمان پاسخگویی به شهروندان و استخراج وقفه ها و مسائل مرتبط با کندی پاسخگویی و رفع آنها و ایجاد استانداردهای مناسب در این راه عملکرد مدیریت شهری در درازمدت بهبود چشمگیری داشته باشد.
        مجتبی زمانیان شهردار منطقه 3 مشهد نیز در بخشی از این نشست از اعتماد حوزه برنامه ریزی برای اجرای بخش دوم این نظام جامع در منطقه 3 تمجید نمود و ابراز امیدواری کرد تا با تلاش بیشتر همکاران زیرمجموعه و تعامل گسترده تر با سایر بخش های مرتبط با این موضوع بتوان نتایج دقیق تری برای پیاده سازی دائمی این نظام در اختیار حوزه ی معاونت برنامه ریزی قرار دهد.

        تعداد بازدید: 328
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:
        1 0
        آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر